Hvordan resette passordet til en bruker?

En bruker kan enkelt resette eget passord dersom dere bruker Plania web og brukeren har blitt registrert med en epost-konto. 

NB. Disse stegene krever at brukeren har rettighet til Brukeradministrasjon.

Web

  1. Åpne opp Plania web 
  2. I venstremenyen, utvid Admin > Brukeradministrasjon | Brukere


    Dersom dette valget mangler, har du ikke rettigheter til brukeradministrasjon. 

  3. Søk opp den aktuelle brukeren og trykk på raden som tilhører brukeren i søkeresultatet.

    Du vil nå få opp brukerinformasjonen.

  4. I feltet for "Passord" (markert med gult) skriver du inn et nytt passord og trykker "Lagre"



  5. Du må manuelt oppgi passordet til brukeren. Bruker kan enkelt endre passordet til et egetvalgt passord på "Min Profil". 

 

Desktop

  1. Gå til fanen Administrasjon og velg 

  2. Nå må du finne brukeren som har behov for nytt passord. Enten naviger i trestrukturen eller bruk søkefunksjonaliteten. 

  3. Når du har lokalisert brukeren, dobbeltklikk på raden for å redigere brukerens informasjon
  4. I det blanke passordetfeltet, skriver du brukerens nye passord. Dette må du manuelt gi til brukeren.

  5. Påse at det ikke er noe kryss ved "Bruker er sperret". Det vil skje dersom

 

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

0 kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.