I noen tilfeller kan man være uheldig og oppleve at Plania genererer en feilmelding eller krasj som gjør at du ikke får jobbet i en spesifikk funksjon. Her er det viktig at Plania Support får beskjed så raskt som mulig slik at denne feilen kan korrigeres. Den beste måten vi kan bistå med korrigering er om vi mottar en dump-fil av deg, og dette kan kun genereres manuelt via desktop.
Her er fremgangsmåte for å generere en manuell dump-fil:
1) Gjenskap error i Plania og ha feilmeldingsbildet åpent
2) Åpne Task Manager (Ctrl + Alt + Delete og velg Task Manager)
3) Du får opp et Task Manager vindu og står i fanen "prosesser" - her vil du se Plania programmet listet under "Apps"
4) Høyreklikk på Plania ikonet og velg "create dump file"
5) Et pop up vindu kommer som sier at Dump-fil har blitt generert og kan finnes via File Explorer med filsti
6) Åpne File Explorer og skriv følgende i filsti vinduet: %temp%
7) Et område åpner seg med flere temp filer. Sorter visning til nyeste dato øverst.
8) Du vil se en fil i Notepad ikon som heter Plania, med filtype DMP File.
Dette er filen som lagres og sendes inn til oss for analyse. Du kan enkelt sende filen her: https://file.plania.no/ - gi oss en tilbakemelding når filen er lastet opp og klar.
Kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.